Avui plantejem un joc al que hem anomenat MATH-TWITTER
Com el nom indica farem servir el twitter per resoldre activitats de matemàtiques plantejades pels propis alumnes.
Punts del joc:
1.- La classe quedarà dividida en 8 grups de 4 alumnes.
2.- Abans de començar el joc ( un mes abans aproximadament ), els alumnes lliuraran al professor un dossier amb 10 exercicis, corresponents a les 10 unitats tractades a classe durant el curs. És convenient que els problemes es plantegin per nivell de dificultat ( 1, el más fàcil, 10 el més difícil ), ja que d'aquesta manera es plantejaran a l'equip rival.
3.- Un cop tinguem els dossiers i revisats el problemes plantejats. Es farà un sorteig en el que quedaran definits quins 4 grups entren primer en joc, amb la resolució dels problemes, i quins 4 grups observaran des de la classe ( amb el canó projector ) com evoluciona la partida a través del twitter. En el sorteig cada grup tindrà assignat un dossier determinat, del qual s'extrauran els exercicis. Un segon sorteig associarà cadascun dels grups que juguen amb un dels que observa des de la classe.
4.- Els grups que inicien la partida quedaran aïllats en 4 aules diferents i cadascun podrà disposar d'un portàtil, el llibre de text del curs i claculadores.
5.- Des de l'aula base s'enviaran quatre twitters diferents, un per cada grup, amb el primer problema de cada dossier ( que li ha tocat al sorteig ).
6.- Des de l'aula base, el professor i els 4 grups observadors, faran el seguiment de la prova mitjançant el twitter falls.
7.- Quan es rebi el twitter amb la resposta correcta a l'exercici determinat del grup, s'enviarà un replay a aquest grup amb el següent exercici del dossier ( amb dificultat superior ) i així succesivament.
8.- El temps màxim de joc és de 2 hores o fins que un grup solucioni correctament tots els exercicis.
9.- Opcions: els grups que estiguin encallats amb un problema determinat poden demanar una PISTA enfocada a la resolució de l'exercici. El grup associat al grup que ha demanat la pista serà l'encarregat de proporcionar-la. Aquest fet, però, restarà 10 minuts al grup que ha demanat la pista. Si la pista serveix per resoldre el problema, el grup que ha donat la pista tindrà una bonicació de 5 minuts en seu temps quan aquests realitzin el joc.
10.- El premi que comporta el joc és l'augment de la nota de matemàtiques de final de curs en funció de la classificació del grup. El primer grup classificat pujarà 1 punt la nota de cada membre del grup, el segon grup tindrà una bonificació de 0,5 punts, el tercer de 0,25 punts i l'últim no tindrà bonificació.
Com a objectiu del joc tenim repassar i veure quin és el nivell de matemàtiques que s'ha assolit durant el curs i que els alumnes puguin conéixer la dinàmica del twitter.
Doraemon ( el gat còsmic )
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Buena dinámica! Demuestra un uso intensivo de la herramienta. Perfecto!! Muy interesante la idea de los grupos relacionados grupo jugador-observador. Buena recompensa final!!
ResponEliminaFelicitats! M'ha semblat una idea fantàstica. Congratulations
ResponEliminaEnhorabuena. Será un placer aprender matemáticas con este juego.
ResponEliminaFelicidades y gracias.